תרופות סבתא להקלה על כאב גרון

עפר גדנקן No Comments on תרופות סבתא להקלה על כאב גרון

הגרון שלכם כואב, ממש לא טוב לכם, ונאמר לכם שתוך חמישה, מקסימום עשרה ימים זה יעבור. אבל אתם מן הסתם סובלים וממש רוצים לדעת מה עוזר לכאבי גרון. תרופות סבתא יכולות לעזור

10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כולנו מכירים את תחושת הגירוי המציק, שפתאום מתפתח לצריבה ולכאב גרון בבליעה, שמקשה על האכילה, על השינה, מטריד מסביב לשעון ונוטה להגיע בעיקר בחורף, התקופה שבה רובנו מתכנסים יותר בחדרים סגורים, מה שמאפשר לנגיפים להתפשט בקלות – לעיתים מספיקות כמה התעטשויות וידיים שלא נשטפו והנה הנגיף עבר לאדם הבא.

למעשה, כאב גרון הוא אחד המצבים הבריאותיים הנפוצים ביותר. רוב כאבי הגרון נמשכים חמישה ימים עד עשרה ימים, ורובם נגרמים מנגיפים (וירוסים) ולא מחיידקים, כך שלרוב אין תרופה לכאבי גרון שיכולה לרפא אותם. אבל אל דאגה, בדיוק בשביל זה יש תרופות סבתא שיכולות להקל על לכאבי הגרון.

הנה כמה תרופות סבתא להקלה על כאב הגרון:

שתו תה – ישנם סוגים שונים של חליטות תה שיכולים לסייע בהקלה על כאב גרון, למשל תה מנתה, המכיל תרכובות אנטי דלקתיות ומרגיע מאוד את הגרון; תה קמומיל, המעודד שינה ועוזר להילחם בזיהום; או תה משורש הג’ינג’ר, שלו השפעות אנטי בקטריאליות ואנטי דלקתיות.

אכלו מרק עוף – הנה משהו שסבתא לגמרי צדקה בו! כשיש כאב גרון, תרופת סבתא מעולה היא מרק עוף – וזאת מכמה סיבות: הוא חם, הוא מרטיב את הגרון, מרגיע את כאב הגרון, הוא מסייע לשמור על רמת נוזלים טובה בגוף, והוא גם טעים וכיף לאכול אותו. חוקרים ניסו במהלך השנים למצוא הסבר מדעי להשפעה המיטיבה הזו, ואכן נמצא שלמרק השפעה אנטי דלקתית כולל השפעה על תאי הדם הלבנים, כך שישנה אפשרות שהוא יקל על התסמינים של דלקתיות במערכת הנשימה העליונה. בנוסף עושר הרכיבים כולל חלבון, קולגן, ויטמינים ומינרלים עשויים לסייע אף הם לחיזוק הגוף במהלך המחלה.

קחו אכינצאה – צמח האכינצאה והתכשירים שמכינים ממנו נחשבים לפופולריים שבתכשירי החורף, ובצדק. הצמח עשוי לחזק את מערכת החיסון ולהגן על הגוף מפני זיהומים – על ידי הגדלת מספר תאי הדם הלבנים, הנלחמים בזיהומים.

נסו את הפרופוליס – רכיב הכוורת המיוחד הזה, שהוא בעצם חומר לאיטום הכוורת ומורכב בעיקר מדונג ומשרף עצים, הוא חומר עשיר בפלבנואידים ובויטמינים. הפרופוליס זכה לכינוי “האנטיביוטיקה של הטבע” בזכות התכונות האנטי ויראליות, אנטי דלקתיות ואנטי פטרייתיות שלו.

לכו לישון – שינה חשובה לתהליך ההחלמה. שינה טובה עוזרת למערכת החיסון להילחם בנגיפים ובחיידקים מחוללי כאב הגרון. אז שיהיו לכם שינה נעימה והבראה מהירה.

 התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות' הפועלת שנים רבות במקצועיות ובאחריות על מנת לספק לכלל הציבור מגוון פתרונות בריאותיים אשר ישתלבו בשגרת החיים ויסייעו להיטיב עם הגוף במצבי חיים שונים ולאורך מעגל החיים.



0 תגובות